fredag den 22. juni 2012

Mobilitet

      Som ansvarshavende redaktør af denne blog, aflagde undertegnede i sidste uge på opfordring en visit i provinsen hos en af vore ivrige og meddelsomme kilder. Undertegnede dog var ikke så meget for dette besøg da vedkommende er ualmindelig kedelig og uvederhæftig, men han serverer som regel en udmærket frokost med tilbehør og det er svært at afvise.

      Da jeg havde fået det sidste nye yderst kedsommelige sladder fra hans sogn og omegn, kom vi ind på emnet firmabil, under kaffen og cognacen, i øvrigt en udmærket Remy Martin - og han undrede sig såre over, at jeg i min ansvarsfulde stilling ikke havde en firmabil til rådighed (han råder selv over en hyggelig, rød Ferrari af nyere dato). Jeg undlod behændigt, at komme nærmere ind på vor redaktions snævre budget.

      Det har jeg så rådet bod på nu ved, at save hovedet og mederne af min barndoms gyngehest, været hos en skrothandler og indsamlet diverse reservedele og med lidt snilde og brug af en svensknøgle, en hammer og indholdet i mit gamle penalhus, har redaktionen nu fået sig et udemærket, brugbart transportmiddel. - Det skulle lige mangle.
      Det er moderne med motorcykler, eller biler med kaleche. Det siges at være sundt med både masser af frisk luft og rigelig med god tid.

      Nedenfor viser jeg med nogen stolthed resultatet, som jeg vil anvende til min aftale i næste uge hos Maersk og der efter, også på opfordring, hos dronningen på Amalienborg. Intet står i vejen for den,  som een selv, der har fantasi og er handlekraftig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar